Ofte stilte spørsmål
Generelt
Våre kjøpsbetingelser er kun tilgjengelige på norsk.
For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg.
Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.
En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen.
Bestillingsprosess
Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via e-post blir registrert tidsnok, ettersom vi jobber hardt med å sendt ut bestillingene så raskt som mulig. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.
Du vil motta to e-poster med oversikt over din ordre. Den første er en bekreftelse på din bestilling. Når vi har registrert din ordre manuelt vil vi godkjenne den og sende deg en ny ordrebekreftelse på e-post. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis det er noe galt med din ordre vil vi ta kontakt med deg på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.
Opplysninger i nettbutikk
Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.
Priser
Våre priser er inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder. Våre kampanjepriser og rabatter tar utgangspunkt i veiledende priser.
Vi garanterer samme pris i butikk som i nettbutikken!
Betaling
Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard, Vipps eller Klarna faktura/ finansiering. Bruker du kredittkort eller debetkort ved betaling kan selgeren reservere beløpet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
For delleveranser blir du kun belastet for leverte varer.
Bestiller du kurs vil du bli belastet i det du melder deg på kurset. Betalingen er bindene påmelding og det refunderes ikke penger ved sykdom, forfall etc.
Salgspant
Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpsummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.
Prismatch
Finner du en vare i vårt sortiment til lavere ordinærpris hos en av våre konkurrenter, vil vi matche dette på kjøpstidspunktet. Alt du trenger å gjøre er å dokumentere at du har funnet et identisk produkt til en rimeligere penge som er på lager i en annen butikk, før du kjøper produktet hos oss.
Unntak:
Prismatch gjelder for våre konkurrenters ordinære priser. Prismatch gjelder derfor ikke når våre konkurrenter har salg eller rabatter, slik som ved:
-
Black Week/Green Weekend, romjulssalg, nyttårs- og januarsalg
-
Geografiske avgrensete pristilbud
-
Pristilbud knyttet til én butikk
-
Partikjøp
-
Tilbud merket med «begrenset antall»
-
Kundetilbud/kundedager eller medlemstilbud
-
Åpningstilbud
-
Lokale handelsdager
-
Lokal lagertømming
Produktet som "prismatches" må finnes på lager hos konkurrenten i Norge. For å få prismatch på produktet ditt, må du kontakte kundeservice i kjøpsøyeblikket, enten på telefon, mail eller via chat og dokumentere konkurrentens pris. Kundeservice vil deretter legge det rabatterte produktet i handlekurven din, og du må selv fullføre kjøpet på vanlig måte. Vi gir ikke prismatch dersom kjøpet er fullført.
Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnåd etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.