Frakt og leveranse

Hvor er ordren min?

Ordrene sorteres avhengig av lagerstatus på produktet du har bestilt, det kan ta inntil 1 virkedag fra ordren registreres til den blir behandlet. 

Lagerførte varer har en leveringstid på ca. 1-3 virkedager

De sendes normalt samme virkedag hvis du bestiller før klokken 09.00. Leveringstid kan variere noe avhengig av leveringsadresse. Forsinkelser hos Bring og PostNord kan oppstå ved uforutsette ytre hendelser og stor pågang. Bestilling etter klokken 09.00 sendes dagen etter. 

 

Hvordan sjekke oppdatert sendingsdato på forhåndsordre

Dersom du har forhåndsbestilt en vare kan du sjekke oppdatert estimert sendingsdato ved å klikke inn på ordren din i ordreoversiktenFra varen sendes fra vårt lager, tar det normalt 1-3 virkedager før produktet ankommer ønsket leveringssted. Ved eventuelle forsinkelser, vil datoen på denne siden oppdatere seg. 

NB! Det kan ta opptil 4 timer etter bestilling før denne datoen blir synlig på ordresiden. Estimert sendingsdato det øyeblikket du bestilte, ser du med rød tekst på ordrebekreftelsen sendt til deg på mail. Dersom du har handlet en lagerført vare, vil det ikke være noe rød tekst på ordrelinjen i ordrebekreftelsen, og produktet sendes fra vårt lager innen en virkedag. For å se hvor pakken din befinner seg, kan du følge med på sporingsnummeret du mottar på mail. Sjekk søppelpost om du ikke finner mailen i innboksen.

Ved ytterligere spørsmål, kontakt kundeservice.

Hvordan sporer jeg pakken min?

Vår organisasjon anvender Posten/Bring som sitt foretrukne fraktselskap. Etter at forsendelsen er nøye pakket og klar for utsendelse, vil du motta en e-post innenfor én virkedag som inkluderer en sporingslenke. Vennligst bemerk at sporingen for tilbehør og reservedeler som sendes som brevpost kan oppleve mindre hyppige oppdateringer.

Jeg har ikke mottatt sporing, hva gjør jeg?

  1. Sjekk status på din ordre og se om produktet er sendt. 
  2. Sjekk søppelpost i din innboks, det er mulig at mailen med sporing kan ha havnet her. 
  3. Sjekk om mailadressen registrert på ordren din er feil. Hvis dette er tilfelle og status på ordre er "Sendt", er pakken din sendt og mest sannsynligvis på god vei til deg. Du vil motta en hentemelding på sms når den ankommer valgt hentested (nærmeste postkontor eller hjemmeadresse).
  4. Dersom det er registrert feil mail og/eller telefonnummer, ta kontakt med vår kundeservice.
  5. Dersom riktig mail og/eller telefonnummer er registrert, men du fortsatt ikke har mottatt sporingsnummer, kan vi bistå med å finne dette. Ta kontakt med kundeservice.

Jeg fikk ikke alt jeg bestilte

Dersom du kun har fått deler av pakken din kan dette komme av to årsaker.

  1. Deler av din leveranse er ikke på lager. Du kan enkelt verifisere tilgjengeligheten ved å søke opp produktet på vår hjemmeside og sjekke lagerstatus. Hvis produktet ikke er på lager, vil forventet leveringsdato vises under "legg til handlevogn". Resten av din bestilling blir sendt så snart produktet er tilgjengelig.
  2. I tilfelle produktet er på lager, kan det ha oppstått en feil i pakkeprosessen. Vennligst informer din kundebehandler om dette, og vi vil sørge for å ettersende det manglende produktet.

Vennligst ta kontakt med oss dersom du opplever manglende varer i din pakke og din ordre ikke er splittet. Vi er her for å bistå deg videre.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken på postkontoret?

Dersom du ønsker å utsette hentingen av pakken, men ikke har anledning innen den opprinnelige hentedatoen, anbefales det å ta kontakt med det aktuelle postkontoret for å forlenge oppholdstiden.

Merk at manglende henting innen opprinnelig dato medfører tilbakesending av pakken til oss, og ved registrering i butikk påløper fraktkostnader. Ønsker du fortsatt å motta pakken, kan du enkelt bestille ny frakt gjennom vår kundeservice.

Hvilke fraktalternativer har jeg?

Vi tilbyr følgende fraktalternativer

Hent i butikk

Hent bestillingen kostnadsfritt i butikk. Se åpningstidene her

Posten - pakke til hentested

Du kan spore sendingen din gjennom sporingslinken du har fått på mail. Du vil også få en sms-hentemelding til ditt registrerte mobilnummer eller hentelapp i postkassen så snart din ordre er klar til uthenting på nærmeste postkontor. Ved problemer når du Posten på 22 03 00 00.

Posten - pakke levert hjem

Du kan spore sendingen din gjennom sporingslinken du har fått på mail. Her får du også informasjon om tidspunkt for hjemlevering. Ved problemer knyttet til hjemlevering kan du avtale tid med Posten. Du kontakter Posten på 22 03 00 00.

Pakke i postkassen

De aller minste sendingene vil bli sendt som brevpost. Det er ikke alltid sporing på disse, men de vil bli sendt hjem til din postkasse. 

For de største produktene 

De tyngste varene tillates ikke å sendes med leveringsalternativene ovenfor, disse må derfor sendes med tjenesten "Stykkgods". I kassen kan du derfor velge fraktalternativet "Posten - Leveres hjem på døren". Pakken blir levert hjem til deg i det tidsrommet du avtaler med Posten når de kontakter deg. Dette er i utgangspunktet en dyrere tjeneste, men vi tar den ekstra kostnaden slik at du som kunde fortsatt får gratis frakt.

Jeg har bestilt frakt, men ønsker å hente i butikk. Er det mulig?

Nei, ettersom bestillingene blir pakket løpende. Unntak gjelder for forhåndsbestillinger og situasjoner der du er i butikk, men bestillingen din ennå ikke er mottatt og aktivert på lageret. Ønsker du å justere leveringsmetoden for din forhåndsbestilling, ber vi deg vennligst kontakte oss i god tid før varen ankommer lageret. Alternativt kan du benytte deg av vår live chat på nettsiden for rask respons – du finner chatboblen nederst til venstre. Dette anbefales spesielt hvis du ønsker å gjøre endringer i en ordre som ikke er sendt.

Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid?

Ved bestilling av en forhåndsordre vil forventet leveringstid stå rett under kjøpsknappen på produktsiden. Denne datoen forteller når varen estimeres å ankomme vårt hovedlager i Hokksund. Det er altså denne datoen som er gjeldende for produktet i det øyeblikket du legger inn en forhåndsbestilling. Fra produktet sendes fra oss tar det ca. 1-3 virkedager før produktet leveres til deg iht. valgt fraktmetode. Du kan selv sjekke den oppdaterte sendingsdatoen på din forhåndsordre ved å følge veiledningen nedenfor. 

Hvis det skulle oppstå forsinkelser på mer enn 3 virkedager, blir leveringsdatoen oppdatert og du vil bli kontaktet av oss. Det er ved bestilling ikke mulig å få et produkt før datoen på produktsiden, ettersom det ikke vil være noen produkter tilgjengelig på lager. 

Uavhentet pakke

Når du bestiller en vare hos, og velger å få denne tilsendt, sender vi bestillingen til ditt nærmeste hentested (Postkontor / Post-i-Butikk), evt. terminal dersom det velges. Når vi har sendt pakken, har du som kunde selv ansvar for å hente ut pakken innen hentefristen. Dersom du ikke gjøre det, vil pakken returneres av transportøren til oss. I dette tilfellet vil vi belaste deg med et gebyr for å dekke våre kostnader knyttet til frakt tur/retur, emballasje og behandling. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å gå fra avtalen. Dersom du har betalt via Klarna eller Vipps vil vi refundere kjøpesummen minus gebyret. Dersom du har fått tilsendt faktura, vil vi kreditere kjøpesummen minus gebyret.

Gebyrsatsene er pr. januar 2023 følgende:
El-sykkel - kr 600,-
Kajakk - kr 1200,-
Andre - kr 300,-

Husk at uavhentet pakke ikke regnes som bruk av angreretten.